apabila imam tergagap-gagap membaca khutbah

assalamualaikum saudara semua....

salam berkat jumaat dan sekalian berkat nabi-nabi ALLAH...

saya baru balik dari soalt jumaat di salah sebuah masjid di ulu bernam..
dan tiap-tiap minggu lah jugak saya solat kat saya...

ari ni sya betol-betul nak komen pasal imam kat masjid tu..tajuk khutbah rini ialah lasalah gejala sosial..

imam tu baca 100%...lansung tak tengok muka jemaah yang hadir...rupa-nya imam tu baca terus teks..langsung tak kaitkan dengan isu-isu semasa...

imam baca ayat hadis pun salah...sampaikan imam tu dok mengeja bait-bait patah perkataan....contohnya majlis AIDS malaysia imam tu p baca majlis ADEAS malaysia...


muslimin terkejut bila imam tu baca macam 2...

saya rasa patut la pihak gaa islam selangor mengambil tindkan yang sewajarnya....saya dh sembahyang kat masjid ni hampir 2 tahun..dan ini lah masalah besar yang boleh mengganggu kekhusyukan mendengar..

saya bukan la insan yang banyak ilmu dalam bab agama..tapi saya menegur sekadar yang mampu...yang baik datang dari ALLAH dan yang lemah datang dari saya sendiri...

ampun maaf dipinta..

salam perjuangan..

No comments

Powered by Blogger.