Abdullah Sudah Mengadap Agong

Saya baru sahaja selesai melayari beberapa blogs sahabat-sahabat seperjuangan. Banyak yang meramalkan bahawa Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sedang berusaha untuk mengadap Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.

Berdasarkan maklumat yang saya terima daripada beberapa sumber yang berwibawa, Abdullah sebenarnya sudah pun mengadap Agong di Istana Negara, Kuala Lumpur, pada kira-kira jam 6.30 petang, 25 Mac 2008.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pula diberitakan telah mengadap Baginda pada tengahari 24 Mac 2008.

Dan, seorang lagi tokoh UMNO yang kini dikatakan sebagai “the man on the spot” dipercayai mengadap Baginda selepas Abdullah pada senja 25 Mac 2008.

Berdasarkan info inilah saya membuat posting Percaturan Politik Malaysia Terkini: Adakah Sesuatu Sedang Menggelegak?

Selanjutnya, saya serahkan kepada kebijaksanaan dan imajinasi anda untuk meneruskan plot kisah ini. Sebagaimana saya tegaskan secara riddle dalam posting sebelum ini, “segala-galanya adalah demi masa depan dan demi kesejahteraan rakyat dan negara Malaysia seluruhnya - untuk menjernihkan suasana, untuk meleraikan kekusutan dan paling penting lagi utama, semoga aspirasi rakyat jelata menerusi PRU12 dihormati selaras dengan tuntutan sistem demokrasi berparlimen dan Raja berperlembagaan!”

Oleh itu, sama-samalah kita tunggu perkembangan selanjutnya dengan penuh sabar. Sama-samalah juga kita panjatkan doa ke hadrat Illahi semoga segala-galanya beroleh restu, hidayah dan petunjuk menuju ke arah perjuangan yang lurus dan diredhaiNya. Insya Allah! – Ruhanie Ahmad

No comments

Powered by Blogger.